S rezervacemi do restaurací jsou většinou potíže. Tento fakt mohu potvrdit, protože mě při telefonických rezervacích stále zaměňují za Kateřinu Brožovou. Personál je pak zpruzen už když vlezu do restaurace, protože místo mé maličkosti očekávají slavnou českou herečku.

Z průzkumu společnosti Bookio, která se specializuje na online rezervace do podniků vyplývá, že jen 22 % hostů v průzkumu uvedlo, že jejich rezervace v posledním roce byly bez problémů. Celá polovina hostů rovněž není nadšená z faktu, že musí kvůli rezervaci zvednout telefon.

A není se čemu divit, nejčastější problémy totiž vznikají právě při telefonické rezervaci. Nejběžnější nepříjemností je skutečnost, že telefon v podniku nikdo nezvedá – v posledním roce se s tím setkalo 21 % hostů. Zkušenost 16 % respondentů ukazuje, že ani v případě, že telefon někdo zvedne, není vyhráno. V restauraci byl totiž při jejich telefonátů takový hluk, že se s obsluhou dalo jen těžko dorozumět. 15 % hostů personál zkomolil jméno a 11 % se stalo, že při jejich příchodu o rezervaci nikdo v podniku nevěděl.
Ne příliš dobrou zkušenost mají hosté i s e-mailovými rezervacemi – 11 % uvádí, že potvrzení rezervace trvalo podniku příliš dlouho, nebo dokonce vůbec nedorazilo. Jen 13 % respondentů současně uvádí, že e-mail je jejich ideálním způsobem rezervace. “Hosté obecně neradi čekají. Ať už na to, až někdo v podniku zvedne telefon, nebo na ruční potvrzení rezervace ze strany personálu,” dodává k tomu Igor Třeslín, zakladatel Bookia.

Mezi preferované způsoby rezervace patří mezi českými hosty telefonická rezervace, kterou označilo za ideální 46 % respondentů průzkumu. Rezervovat online bez nutnosti čekat na ruční potvrzení ze strany personálu by chtělo 41 % hostů. Nutnost telefonovat je ovšem mezi hosty poměrně kontroverzní. 51 % volání nevadí, ale 33 % telefonování obtěžuje a 16 % dokonce radši nerezervuje vůbec nebo pošle e-mail, než aby volalo.

Telefonáty ohledně rezervací znamenají relativně velkou zátěž i pro samotné podniky. “Denně zodpovíme okolo stovky rezervačních telefonátů, nejvíce hosté volají během obědové a večerní špičky,” popisuje Veronika Pekárková, provozní z vyhlášeného Café Imperial Zdeňka Pohlreicha.
www.bookio.cz

Infografika_Ach_ty_rezervace_v3

Hoď koment na plotnu

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.