Lechtá vaše chuťové pohárky již téměř 200 let

Vyřknete-li v anglosaském světe jméno Colman, každému okamžitě probleskne hlavou kultovní hořčice s nezaměnitelným žluto-červeným logotypem. Překvapivé je, že ve střední Evropě se o ní moc neví…

ThinkFood představuje: Colman’s Mustard of Norwich

Psal se rok 1814, kdy mlynář Jeremiáš Colman, převzal podnik na výrobu hořčice ležící na řece Tas, čtyři míle jižně od Norwich. V té době seděl na trůnu Jiří III. a Napoleon prohrál bitvu u Waterloo. Colmanův rodinný byznys nesoucí název J. & J. Colman rychle expandoval a v roce 1851 továrna čítala kolem 200 zaměstnanců. O necelých dvacet let zaměstnával již 1 500 lidí. V roce 1866 Colman poprvé představil legendární žluto-červenou etiketu a ve stejném roce byl pasován královnou Viktorií na dvorního výrobce hořčice. Tento akt byl stvrzen pečetí, kterou etikety produktů Colman’s nesou dodnes. Jeremiáš byl nejen skvělý výrobce hořčice, ale také vynikající zaměstnavatel. V roce 1864, tedy plných 20 let předtím, než parlament zavedl povinnou školní docházku, postavil soukromou školu pro děti svých zaměstnanců, kde fungovala i teplá kuchyně – dnešní ekvivalent firemní kantýny. Dnes je značka Colman’s víc než jen hořčice. Fabrika produkuje celou řadu omáček, bohužel i spoustu instantních potravin a kořenících směsí…

Klasické Colmanovy produkty, jakými je tradiční anglická hořčice, hrubozrná hořčice či hořčičný prášek, se skvěle hodí k přípravě mas, omáček nebo ke grilování. U nás jsou k sehnání v prodejnách Robertson ( stránky e-shopu).

Věděli jste, že…?

  • V letech 1880-1939 přišel Colman každoročně s novou grafikou obalu své hořčice a v roce 1902 vydal dokonce speciální plechovku k příležitosti korunovace krále Edwarda VII.
  • Z Colmanova mlýna je nyní úspěšná restaurace Stoke Mill.
  • Hlava býka na etiketě symbolizuje tradici a kvalitu.

Více na stránkách Colman’s Mustard of Norwich ( web výrobce).

col_3

Hoď koment na plotnu

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.