S food boomem, který se v posledních měsících a dnech odehrává v našich končinách (co vám budu vyprávět, zachvátil i mě), se trhá pytel i televizními reality show o vaření. Obzvláště nyní, v nemastném a neslaném startu televizní sezóny se dramaturgové a produkční snaží rozmělnit monotónnost show typu Vyvolení a SuperStar kuchařskými pořady. Tak se stalo, že máme zoufalce z ostravské reality show Hospoda U Druhé šance, první sociální reality show v České televizi a zamračené elitní šéfkuchaře Romana Pauluse a Marcela Ihnačáka, zatím jen v teaseru Paulus vs. Ihnačák. Pojďme se jim mrknout na zoubek!

Hospoda U Druhé šance

Princip je stejný jako u všech castingových show: soutěž hledá nejlepšího. Ale nevyhraje miliony ani slávu, nýbrž zaměstnání. Bojuje u plotny, čímž se zjevně sází na vlnu kuchařských pořadů, ale místo ústřic se vaří sekaná a vítězi nekyne práce v nóbl hotelu, nýbrž v místní restauraci. Soutěžící se neválejí ve vile, ale pracují, a nejsou to vyparáděné děti, nýbrž ztracenci všeho druhu. Bizarní galerka, možná až trochu příliš lokální a po ostravsku žoviálně familiární.

Tak nevím, co si o tom myslet. Zahlédla jsem jeden díl, kde nějací absolutní loseři, kteří tvrdí, že jsou kuchaři a vzápětí dodávají, že školu nikdy nedokončili, nemají práci a nerozeznají šnytlík o mrkve. Jejich leadederm a učitelem je zkušený šéfkuchař Dalibor Navrátil, držitel francouzského řádu za gastronomii, který bude po skončení reality show chodit kanálem, stejně jako když se šéfkuchař Paulus upsal značce Lidl. A moderátor? Kdo je proboha ten obtloustlý mafián v kostkovaném saku a s řetězy na krku? Aha, přítomnost Marcela Lesníka Woodmana má být zárukou dobré zábavy… Přátelé, všechno špatně, všechno špatně, nechali jste rozum v šatně!

V Hospodě vidím jistou podobnost se show Jamieho Olivera – Jamie’s Kitchen (V kuchyni šéfkuchaře), kdy se Jamie pouští do náročného projektu: najít vhodnou restauraci, kterou během pár měsíců zrenovuje. V průběhu této doby musí naučit patnáct nezaměstnaných mladíků, kteří nikdy v restauraci nepracovali, nejen vařit, ale také zajišťovat chod celé kuchyně. Ovšem Jamie’s Kitchen má štábní kulturu, jak by toto sousloví jistě použil pan Woodman a jak vidíte níže…

jamie

hds_2

Na stránkách ČT jsou teasery k pořadu. Řekněte sami, co si o tom myslíte… www.ceskatelevize.cz

Paulus vs. Ihnačák

Možná jste si v Praze či Bratislavě všimli kampaně s tvářemi dvou kuchařů. Působí jako vyzvání na souboj. Nebude z toho kuchařská show, ale reklama Lidlu. I když určitě to show bude, protože se v ní utkají dva ‘televizní’ kuchaři Paulus a Ihnačák. Kampaň zatím běží pouze formou teaseru, naplno začít má 19. září.

Ačkoliv televizní spot Paulus versus Ihnačák vypadá jako upoutávka na nový pořad o vaření, pravděpodobně se jedná o teaser nové kampaně maloobchodního řetězce Lidl v ČR  ( web) a na Slovensku. Informace o spojení Lidlu s touto kampaní přinesla slovenská Stratégie ( web). Lidl si totiž na Slovensku zažádal o ochrannou známku paulus vs. ihnačák. Roman Paulus už vystupoval v letošní reklamě Lidlu na produkty pro grilování. Ta běžela v Česku i na Slovensku. Oba kuchaři jsou známí z médií. Roman Paulus vaří například v pořadu TV Nova Tescoma s chutí, nebo v pořadu na Rádiu Impuls. Marcel Ihnačák zase vystupuje v Teleráně TV Markíza.

Teaserové kampaně většinou využívají firmy, které chtějí vyvolat zvědavost a říci o značce něco nového. V komunikaci tak značku ‚schovají‘ za téma zajímavé pro širší cílovou skupinu. V tomto případě využívá Lidl zájmu o kuchařské pořady. Kuchařské souboje jsou populární například v Japonsku a v USA, kde běží pořad Ironchef. TV Nova se podobný pořad nechystá uvést. Ani samostatně, ani ve spolupráci s Lidlem. Prima, která s Lidlem spolupracovala na show Prostřeno a aktuálně na show VyVolení, také o novém pořadu nic neví. Tak uvidíme, kdo vyleze z hrnce…


Zdroj: iDnes, Stratégie, ČT

Hoď koment na plotnu

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.