Co mají společného Hurvínek, gumová kačenka, kompas nebo figurka Supermana? Kromě toho, že se
s nimi dá pěkně pohrát, jsou také perfektními reprezentanty archetypů – jakýchsi pravzorů ukrytých
někde hluboko v našem nitru, které slavný psycholog Carl Gustav Jung nazval kolektivním nevědomím.
Hurvínek je tak výborným předobrazem Šaška, kačenka Neviňátka, kompas Objevitele a Superman
koho jiného než hrdiny. Všechny čtyři, a vlastně ještě dalších pět, najdete na novém koktejlovém
menu Super Panda Circusu.

Koktejlové menu Archetypy tak plně zapadá do konceptu zážitkového baru, který hostům umožňuje
dosáhnout jiného stavu mysli. „Nejde o tekutinu, která nějak chutná. Ale o tekutinu, u které se člověk
nějak cítí,“ vystihl filozofii brněnského podniku, který za svou krátkou historii stihl už dvakrát získat
ocenění Czech Bar Awards za nejlepší koktejlové menu, jeho spolumajitel a barmanažer Adam
Vodička.

Barmani při tvorbě drinků pracují s podomácku fermentovanými surovinami (touareg nakvašený kombuchou,
kokosová voda obohacená o kefírové kultury), zdraví prospěšnými přísadami (chia semínka, červená řepa,
müsli), vyrobili domácí marshmallow a zmrzliny. Řídili se při tom světovými trendy, ale využili i vlastních
kreativních schopností (rum infuzovaný škvarky).
Samotné menu má fyzickou podobu desky, z níž vystupují jednotlivé figurky a předměty, jež reprezentují
jednotlivé jungiánské archetypy. Celkem jde o 9 archetypů a 18 drinků.

Přestože se host může podívat na množství obsaženého alkoholu v drinku, jeho složení a
připodobnění ke světové klasice (například 40% Piña Colada nebo 20 % Gimlet), je primárním
záměrem, aby si vybíral na netextové bázi. „K tomu ostatně bude svádět i fakt, že spousta použitých
ingrediencí není zrovna nejznámějších, takže z jejich výčtu většina lidí finální chuť drinku odhadne jen
stěží,“ domnívá se spolumajitel Super Panda Circusu Honza Vlachynský.
Jak už tomu bývá v Super Panda Circusu zvykem, barmani při tvorbě drinků dostali volnou ruku a
řádně toho v rámci kreativního řádění s ohledem na aktuální světové trendy využili. „U některých
archetypů je složité určit, který ze dvou drinků vlastně není úlet,“ přiznává s úsměvem jeden z
výrazných autorů menu, barman Tomáš Křemenák.

Stejně jako šaty dělaj člověka, dotváří parádu kolem koktejlu jeho servis. Nemějte zbytečné obavy o to, že v Pandě nevymysleli žádnou šílenost. Především však, nehrají si tu na samoúčelnost a pouhý efekt. I z naservírovaného drinku si totiž lze odvodit, který z archetypů vám při prohlížení menu nejvíce padl do oka.

Podnik Super Panda Circus za svou krátkou historii stihl už dvakrát získat ocenění Czech Bar Awards za
nejlepší koktejlové menu.

 

zdroj: Super Panda Circus

Hoď koment na plotnu

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.