Ve čtvrtek minulého týdne jsem byla přizvána na zajímavou akci, kterou pro food blogery uspořádala společnost Tchibo v kulinárním centru vydavatelství Bauer Media na Praze 5.

Hlavním programem komorního večera, kterého se kromě ThinkFood účastnili další populární blogeři a blogerky jako třeba Kitchenette Foodissimo či Výpečky, byla degustace skvělých káv Tchibo. Kávu pro nás odborně a s jemností sobě vlastní připravovala vynikající baristka Bohdana Strnadová, která mnohým z vás připravuje kávu v poměrně nové kavárně EMA, poblíž Masarykova nádraží.

Degustovali jsme všechny druhy káv z řady Privat Kaffee. Mezi našimi prvními shoty byla káva African Blue. Africká zrnka kávy Arabica jsou velice aromatická. Mají výraznou chuť s nádechem černého rybízu. Následoval můj favorit, káva Guatemala Grande, laicky řečeno: ta s tukanem. Jak už název napovídá, pochází ze strmých svahů Guatemaly, které poskytují nejlepší podmínky pro jemně kořenitou kávu. Tato káva získává v hornatých pěstitelských regionech Guatemaly vlivem proměnlivého podnebí s horkými dny a chladnými nocemi neobyčejně jemnou kořenitost a elegantní kyselost. Trojici z řady Private Kaffee uzavírá Brazil Mild. Brazilská káva se vyznačuje neobyčejně jemnou chutí. Zraje ve slunných oblastech Brazílie ve výšce až 1 000 metrů. Ve zdejším vyrovnaném podnebí se stabilními denními i nočními teplotami na cihlově červené lateritové půdě bohaté na živiny roste výjimečně jemná, oříšková káva.

Po třetím shotu jsem začala pociťovat příjemné povzbuzující účinky kávy, takže jsem naplno mohla vychutnat novinku v partě Privat Kaffee, raritní kávu Tchibo Privat Kaffee – Kopi GayoJde o limitovanou edici super-prémiové jednodruhové kávy z provincie Aceh na severozápadě Indonésie. Kávová zrna Arabica dozrávají na vrcholcích sopečných obrů ve stínu deštného pralesa. Této raritní kávě z malých farem kolem jezera Laut Tawar se nepodobá žádná jiná na celém světě. Vyniká plným základním tónem, lehce kořenitou spodní linií a svěžími ovocnými akcenty. Je certifikovaná nezávislou organizací Rainforest Alliance jako káva vypěstovaná a zpracovaná ohleduplně k lidem a přírodě. Vynikající a velice jemný zážitek. Pokud chcete ochutnat, pospěšte si. Koupíte ji od 4. listopadu v obchodech Tchibo (na váhu za cenu 134,90 Kč za 250 g i předbalenou v 500 g sáčku) a také v
e-shopu v půlkilovém balení jako celá zrna. Bude dostupná v podobě limitované edice pouze v omezeném množství do vyprodání zásob.

V přestávkách mezi ochutnávkami kávy to chvílemi vypadalo jako ve fotografickém kroužku. Všichni jsme na Tchibo nasadili nejlepší fotografickou techniku, smartphony a kamerky, abychom vše pečlivě zaznamenali. Nikomu to nepřipadalo zvláštní, protože jsme se nacházeli v unikátních prostorách vydavatelství Bauer Media. Kulinární studio je taková servisní redakce, která ve vlastním studiu připravuje podklady pro kulinární stránky 15 časopisů a jejich kulinárních speciálů. Měsíčně produkuje až 300 nových fotografií s vyzkoušenými recepty. Redakce má k dispozici 5 externích produkčních týmů (5 fotografů, 7 stylistek a 20 foodstylistů). Všechny fotografie a recepty jsou uloženy v digitálním archivu, ze kterého čerpají i jiná vydavatelství v rámci koncernu Bauer Media Group (v Polsku, Maďarsku, na Slovensku, v Rusku a Rumunsku).

Alexandra Volfová, šéfka kulinárního studia, nás tak nechala nahlédnout pod pokličku food fotky. Prohlédli jsme si sklad rekvizit, kde jsme si všichni připadali jako ve snu. Regály praskaly ve švech pod tíhou misek, mističek, talířů, hrnců, pánviček, příborů… prostě pod vším, co byste jako foodie potřebovali mít nutně doma. Nakoukli jsme přes rameno i kuchařům a food stylistům, avšak prohlídka studia byla rafinovaně rychlá tak, abychom nestihli ‚opisovat‘.

Po vyčerpávajícím programu jsme se rychle občerstvili, abychom měli sílu pokračovat, tentokrát do světa čokolády. Průvodkyní nemohl být nikdo povolanější než Edita Paulusová, Chef du pâtissie  Ambiente Restaurants.

Edita, pralinková bohyně (jinak už jí neřeknu o chvíle, kdy jsme ochutnala její chilli lanýžové pralinky), nás do svého hrnce plného čokolády vtáhla během několika málo minut. Všichni jsme se jen nalepili jako vosy okolo pultu, kde Edita temperovala čokoládu, a nechali se unášet na sametově krémové vlně. Edita vášnivě hovořila o druzích čokolády a o procesech, které je nutné při cukrářské výrobě dodržovat tak rozsáhle a zajímavě, že jsme naše blogerské setkání přetáhli skoro o hodinu a půl. Nikdo si nestěžoval, a tak jsme s blaženým výrazem a s ústy od čokolády dál nadšeně hltali každé Editino slovo.

Neformální konverzací jsme se od sladkého dostali ke slanému, a to tehdy, kdy Tomáš Babinec z Foodissima vytáhl svou mobilní paštikovou spíž. Tomáš totiž produkuje vynikající domácí paštiky pod značkou Dědova spíž. Je to můj tajný tip na vánoční dárky,  nechte se inspirovat…

Tomáš rozdal vzorky, Edita každého z nás vybavila zlatou krabičkou plnou pralinek a taška s kávou na rozloučenou je již na akcích Tchibo velmi milým pravidlem.

Za skvělý večer patří velký dík Evě Kotýnkové, Public Relations Manager Tchibo a Ivetě Horákové, Senior Consultant Public Relations Manager Ogilvy. Dámy, díky, byl to zážitek.

kava_2

kava_9

tchib_2

kava_3

kava_4

kava_5

kava_6

kava_7

Hoď koment na plotnu

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.