Víkend ve znamení Food Revolution Day máme za sebou. Jaký byl? Fantastický, kreativní, vzdělávací a výletovací.

Počet účastníků:

• 6 dospělých
  • 3 malí

Co jsme snědli a vypili:

• 1 kilo těstovin
  • 2 kila mořských ryb
  • 4 kila jehněčího
  • 5 ciabbat z Kredence

• 24 muffinů
  • hromady zeleniny
  • … a další dobroty
  • litry vína a piva

Na kamarádovu chalupu u Plzně jsme vyrazili z Prahy v pátek odpoledne. Pánve a děti byly v autě hodné, tak jsme cestu zdolali poměrně rychle i s velkým nákupem. Ještě před sedmou hodinou večerní jsem se mohla postavit k plotně.
První z víkendových kreací byla rychlopasta s ragů ze zeleniny a hovězího masa. Penne se štavnatým sosem mizely z kotle tak rychle, že jsem se začala obávat, že se na druhou polovinu účastníků, toho času na trase Mělník – Plzeň, nedostane. Naštěstí zbylo a všechny jsem nakrmila do sytosti. Děti postupně odpadávaly únavou a večer dospělých se mohl nést v duchu sýrů a vína. Před půlnocí došlo dokonce i na čokoládové fondue.

Sobotní ráno bylo deštivé, i přesto jsme po vydatné snídani nazuli vycházkovou obuv, naskákali do vozů a jeli do západočeské metropole. Cíl byl jasný. Objevování krás Plzně, Muzeum loutek, plzeňské podzemí, oběd v místní restauraci a návrat zpět. Po příjezdu do města jsme chvilku nesměle přešlapovali na náměstí a přemýšleli, čím v Plzni začneme. Vzhledem k nepěknému počasí jsme se vydali do Muzea loutek ( web muzea). Expozice v muzeu nejsou jenom na dívání, s některými loutkami si můžete i sami zahrát divadlo. I nás dospělé marionety pohltily, takže jsme všichni závěrem prohlídky dokázali ovládat plzeňského “rodáka” Hurvínka i Taťuldu. Během našeho pobytu v muzeu vysvitlo slunce, ale také nám řádně vyhládlo. Zašli jsme tedy do Slunečnice ( web restaurace), která se pyšní výjimečným konceptem zdravé restaurace a tvrzením, že uspokojí každého vyznavače zdravé stravy. Nebylo tomu tak, neuspokojila nás.
Chuť jsme si spravili vynikající kávou take away z podniku CrossCafe ( web řetězce) a příjemnou procházkou. Mužská část výpravy se vydala do podzemí a my jsme se jen tak s kávou a zmrzlinou couraly po Šafaříkových sadech. Chlapce jsme asi po hodině nabrali u Svatého Bartoloměje. Pozvolna jsme se vraceli k autům a jelo se zpět na základnu.

Doma opět začal food maraton, tentokrát rybí. Připravila jsem rybí pekáče, pro dospělé plný pražem královských a pro děti plný filetů z mořského okouna. Ryby jsme připravovala alá papilot, kdy se ryba s bylinami a citrusy zabalí do papíru na pečení a horkým vzduchem se uvnitř trouby dusí. Všechna šťáva a vůně z bylin zůstane zamknutá uvnitř a chuť ryby je fantastická. K takovému lehkému jídlu není třeba vymýšlet nějaké složité přílohy, postačil salát s čerstvé zeleniny s dresinkem z hrubozrnné hořčice, citrónové šťávy a olivového oleje. Ještě bodla grilovaná rozmarýnová ciabbata a dětem vařený ranný brambor se slupkou. Byl to náročný den, děti usnuly dříve a i naše výkonnost v pití vína výrazně poklesla.

Nedělní ráno. Róza nás vytáhla z pelechu už v půl šesté, takže co se dalo dělat jiného, než připravit pro ostatní dospávající skvělé rebarborové muffiny s pomerančovým karamelem. Linoucí se vůně tahala z postelí jednoho spáče za druhým. Spořádali jsme jich plech. Snídaně, stejně jako ta předchozí, se neobešla bez tvarohové libečkovo-pažitkové pomazánky. Čas na hodinách výrazně pokročil, takže skupina se odbrala na procházku po okolí a já se jala chystat nedělní pečínku. Jehněčí kýty, namasírované rozmarýnovou marinádou se pekly dvě hodiny. Jako příloha byl kotel vařené jarní zeleniny. Pokosila jsem na zahradě pěkný svazek máty a udělala jsem mátovou omáčku k jehněčímu. Časování bylo perfektní, zbývalo pět minut do porcování jehněčích nohou a za oknem se ozvalo: Máme strašný hlad! Čtyři kila masa zmizela do nenávratna a někdo zmizel po anglicku zažívat do vodorovné polohy. Následovala káva, balení věcí a odjezd. Byl to krásný víkend.

Pokyny k přípravě pokrmů z Food Revolution víkendu brzy přibudou v sekci Recepty (↗ zde). Sledujte a uvidíte…

fr_5

fr_2

FR_6

FR_10

FR_7

FR_9

Hoď koment na plotnu

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.